Penktadienio istorijos

Šimtas dvidešimtoji

Dabar aplinka tokia, kad žodis „užkrečiama“ kelia asociacijas su virusu. Ir nenoromis jis mus verčia jaustis nesaugiai, neapibrėžtai. Vienu žingsneliu arčiau bedugnės – kiek tai trūks ir kada baigsis? Bet visas bus gerai, o ši knygą parašyta apie pozityvius užkratų pavyzdžius.

Ji yra apie tai kodėl vienos idėjos, daiktai, pramogos yra užkrečiamos, o kitos nelimpa. Knygą vertinu 4 magiškais raktais iš 5 (Goodreads įvertinimas: 3,96), nes ji tikrai lengvai perkandama ir skaitoma kiekvienam. Radau įdomių pavyzdžių, kurių fenomenas ir mane sudomino. Dar ten buvo viena kita gera įžvalga, kuri pravers gyvenime pažiūrėti į dalykus kitaip. Asmeniškai man ši sritis yra įdomi ir ji nekalba tik apie užkrečiamų dalykų formą, bet ir patį turinį. Bent aš šioje srityje patirties neturiu ir viskas įdomu. Kodėl vieni dalykai išplinta, o kiti taip ir lieka šešėlyje?

Autorius bando mus visus įtikinti, kad egzistuoja tokia socialinė valiuta. Lyg ir taip neužtenka mums skirtingų valiutų. Tačiau skamba tokia idėja pakankamai įtikinamai, turint mintyje išprotėjusį pasaulį dėl socialinių tinklų. Kiek domėjausi internete, tai apie šią valiutą galima rasti daug informacijos, nes tai populiarus konceptas, kuris turi milžinišką reikšmę vaikų gyvenimuose.

Vaikai nori pamatyti kažką „faino“, kad pasidalinę su kitais irgi būtų „faini“. Taigi, socialinė valiuta tai turėjimas ką pasakyti, kuo pasidalinti, ką parodyti kitiems, kad atrodytum vertingesnis bendruomenės narys. Ir nereikia tam iškart kabinti neigiamos etiketės – nemanau, kad tai blogai, lygiai taip kaip nemanau, jog tai gerai, taip tiesiog yra. Visi norime kitiems papasakoti kažką ko jie negirdėjo, kažką kas yra įdomu ir smagu. Tam yra rimtų biologinių priežasčių, nes kalbėjimas apie save suaktyvina tas smegenų vietas, kurios atsakingos už reagavimą į malonius mums dalykus. Tarkime maistą arba pinigus ir panašiai. Pasirodo pasakoti apie save gali būti taip pat malonu kaip suvalgyti kokį skanų šokoladinį desertą.

Šis desertas, dar vadinamas socialine valiuta yra ne šiaip ir yra svarbus. Įsivaizduokite, jeigu tu gali duoti smaližiams kažką kas būtų įdomu dalintis su kitais… Bam! Taip galima sustiprinti pagrindą tam dalykui sklisti bei tapti užkrečiamu. Socialinė valiuta egzistuoja jau nuo labai senai, dar prieš visas popierines valiutas, kadangi tai yra mūsų žmogiškoje prigimtyje. Tik tiek, kad jį ypatingai suklestėjo prie turimos socialinių medijų, mobiliųjų telefonų ir greito interneto kultūros.

Puikus pavyzdys praktikoje – paprasčiausio trintuvo gamintojas sugebėjo duoti žmonės apie ką kalbėti ir taip išpopuliarino savo prekę. Tokios idėjos realizavimas jiems kainavo berods 50 amerikietiškų dolerių. Kas sakė, kad reikia didelių biudžetų?

Įkvėpimo semtasi iš knygos Contagious: Why Thing Catch On (Jonah Berger).

Word of mouth is the primary factor behind 20 percent to 50 percent of all purchasing decisions.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *